dinsdag 1 november 2011

Fantasy: Stardust (Neil Gaiman)



Stardust, Neil Gaiman, Headline Publishing Group, London, 2005


©1999, Neil Gaiman

Genre: Fantasy

Samenvatting

In het kleine, afgelegen dorp Wall woont Tristran Thorn.  Hij verloor zijn hart aan de mooie Victoria Forester, maar zij reageert afstandelijk.  Op een avond zien ze een ster vallen en Tristran belooft om zijn liefde te bewijzen door de ster voor Victoria te gaan halen.  Hiervoor moet Tristran voorbij de muur gaan die het dorp Wall van de rare wereld ernaast scheidt.  Hier begint hij aan zijn spannende avontuur.

Ervaringsverslag

Bij het lezen van het boek merkte ik direct grote verhaalverschillen op met de film.  Dit was best vervelend.  Om het verhaal als film interessant te maken, hebben ze toch veel moeten aanpassen.  Telkens als ik aan het lezen was, moest ik ook vooruit denken aan wat er ging gebeuren.  Bij andere boeken stoort me dat niet zo dat ik al weet wat gaat gebeuren, maar omdat de verhaallijn zo fel aangepast was, vond ik het lezen van dit boek minder aangenaam.
Ik vermoed dat als ik het boek had gelezen voordat ik de film had gezien, dat het me beter bevallen zou zijn.

 Stardust Movie Trailer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten