vrijdag 23 september 2011

Code 37: Taboe (Tille Vincent)


Code 37: Taboe, Tille Vincent, Uitgeverij Lannoo Tielt & vtmBooks Vilvoorde, 2011

Genre: realistisch verhaal, misdaad

Achterflap

Toevallig komt inspecteur Maes te weten dat een mannelijke collega onlangs op brutale wijze verkracht werd.  De agent in kwestie wil de verkrachting liefst in de doofpot stoppen en doen alsof er niets gebeurd is, maar dat is buiten Hannah Maes gerekend.  Ze gaat op zoek naar de dader, die zich in een totaal ander milieu schuilhoudt dan ze aanvankelijk dacht…
Taboe is een kortverhaal gebaseerd op de vtm-serie Code 37 die zich afspeelt bij de Gentse Sectie Zeden.  Ook dit keer pakken Hannah Maes en haar collega’s Bob, Kevin en Charles een nieuwe, boeiende, actuele zaak aan.

TILLE VINCENT schrijft boeken in heel wat genres voor kinderen en volwassenen.  Taboe is een kortverhaal, speciaal geschreven voor eci.be.

Ervaringsverslag

Toen ik bestelde bij eci was er juist een actie.  Ik kreeg het boek ‘Taboe’ gratis erbij.  Ik deed de doos open en vond geen ‘boek’, maar een ‘boekje’.  Maar als we iets gratis krijgen, mogen we niet klagen.
Dus ik begon het toch maar te lezen.  Het kortverhaal las vlot en was ook goed geschreven.  De verhaallijn was ook interessant en niet voorspelbaar.  Dit maakt dat ik het een goed boekje vond.
Zelf heb ik de serie op vtm niet helemaal gevolgd.  Wel heb ik een paar losse afleveringen gezien en ik moet zeggen dat het een zeer goede serie is.

Filmtrailer: 26 oktober 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten